Długi weekend: Chichester

Ponieważ ostatnie dwa tygodnie obfitowały we wrażenia i wydarzenia, a snu w tym czasie złapał czlowiek ledwo-ledwo, w bieżący weekend pstanowiliśmy się polenić. A że obecny weekend ma trzy dni (jutro bank holiday), wybraliśmy się lenić w terenie.

Teren wypadł w urokliwym zakątku na samym południu Anglii, z bazą w Chichester, w hrabstwie West Sussex (czyt. saseks). Rejon ten jest pełen pozostałości po Rzymianach. Tak tak! W Anglii śladów rzymskich jest dość sporo – w architekturze, a także w języku: samo słowo „chester” (oraz jego wariacje -caster i -cester) wywodzi się od słowa „castra”, czyli rzymskiego obozu albo fortu.

Donoszę, że przejście na tryb spowolniony okazało się bardzo łatwe i leniuchowanie idzie nam świetnie. Porządnie się wysypiamy, nie biegamy na śniadania hotelowe (kończą podawać o 10-tej!), niespiesznie jeździmy na miasto, gdzie wybieramy miłą kawiarenkę na brunch, a później zwiedzamy powolnym krokiem okolicę. Następnie idziemy na pyszną kolację (wczoraj jadlam rybkę o nazwie swordfish, czyli miecznik, która wygląda jak stek i kroi się ją jak mięso, a smakuje jak…rybka) i znowu idziemy się wyspać.

Wczoraj zwiedziliśmy pozostałości po łaźniach rzymskich w centrum Chichester z ciekawym filmem opowiadającym o samej łaźni oraz zwyczajach Rzymian. Potem podjechaliśmy do wioski Bosham (w życiu Państwo nie zgadnie jak się wymawia tę nazwę: „bozam” z akcentem na pierwszej sylabie BOzam). Jest to urocza wsia z mariną.

Dziś, także w zwolnionym tempie, zwiedziliśmy potężny zamek i piękne ogrody w Arundel (wymawia się z akcentem na pierwszej „a”; nazwa pochodzi od płynącej przy budowli rzeczki Arun). Zamek nie ma nic wspólnego z Rzymianami – został zbudowany (i do dziś jest zamieszkiwany) przez rodzinę Księcia Norfolk. Dziś w Arunel Castle byla impreza pt. Castle Siege, czyli odgrywano historyczne scenki oblężenia zamku przez Francuzów.

Kończę raport i idę kontynuować obijanie 🙂 Miłego tygodnia, kochani!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )